Han inte blogga:(

Han inte blogga innan stallet eftersom det var fort in och byta om och äta och sen fort ut och åka iväg. Jag hade planerat att skritta i ridhuset men Lotta,Linnéa, Anna och Stina skulle skritta ut så hängde med dom:) Red barbacka med ett fleecetäcke. I början gick det bra men när vi red ovanför ett stup på en stig, så började hon takta och ville trava och galoppera men eftersom jag höll inne henne började hon att gå på sidan och det gjorde så att hon hade bakbenen i stupet och frambenen på stigen, men jag lyckades hoppa av och leda upp henne, så det var riktigt nära att vi ramlade ner i stupet. Ledde henne en bit så att hon skulle lugna ner sig, men när det var 500m kvar till stallet hoppade jag upp på henne igen när hon hade lugnat ner sig.

Sen när jag skulle byta och göra rent hennes vattenhink så ser jag en 3cm stor skalbagge i hinken(!!). Så skrubbade hinken extra mycket...sen gjorde jag det vanliga, kraft, hö och sånt sen kom mamma och hämtade mig och nu sitter jag här!

Men nu måste jag sluta blogga eftersom jag måste göra engelskaläxan:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0